RS490_OSL_0521_54353_W-Article_1140x600.jpg

Keveästi kevääseen – pääsiäisenä voi herkutella fiksusti

Pääsiäisjuhliin liittyy usein monia makeita herkkuja. Olipa kyseessä suklaamuna, mämmi tai pasha, olemme melko varmoja, että tulet herkuttelemaan useammin kuin kerran pääsiäisen aikana! Vaikka kannustammekin nauttimaan kaikkia suosikkiherkkujasi kohtuudella, on hyvä pitää mielessä, että liiallinen sokerin syöminen voi saada olon väsyneeksi ja raskaaksi, ja sillä voi olla haitallisia terveysvaikutuksia - mikä saattaa näkyä myös ihon kunnossa.

Kevät on täynnä raikasta ilmaa, auringonpaistetta ja onnellisuutta, eikö niin? Ruoalla on suuri merkitys siihen, miltä meistä tuntuu, joten on aika vaihtaa pitkä talvi ja raskaan lohturuoan syöminen kevään kevyisiin ja raikkaisiin ruokiin! Tässä muutamia ideoita, joiden avulla voit nauttia pääsiäisherkuista kevein mielin.

1. Tee itse

Kotitekoiset herkut ovat vähemmän prosessoituja kuin kaupasta ostetut ja näkemällä vaivaa ruoanlaittoon on myös todennäköisempää, että ylimääräisen napostelun ja ahmimisen sijaan nautit ja maistelet jokaista suupalaa! Voit myös säädellä sokerin ja rasvan määrää maltillisemmaksi tai käyttää sokerin tilalla vaihtoehtoisia makeutusaineita.

2. Täytä lautanen kauden kasviksilla

Keväällä sesongissa olevista juureksista ja kasviksista, kuten parsasta, saat värikkäitä, kuitupitoisia ja kevyitä lisukkeita - tai vaikka kokonaisen aterian.

3. Hedelmiä herkkupöytään

Keväisen kattauksen kruunaavat hedelmäiset jälkiruoat. Yksinkertainen hedelmäsalaatti mangolla ja passionhedelmillä höystettynä vie kielen mennessään. Hedelmiä voi myös napostella karkin sijaan.

 

Kokeile tätä:

Jaamme kevyen ja herkullisen kevätsmoothie-reseptin ja vinkit tšekkiläiseltä vaikuttajalta Kateřinalta (@smoothandcooking)

"Koska The Solution -kollageenilla on neutraali tuoksu ja maku, juon sitä useimmiten pelkän veden seassa, mutta on päiviä, jolloin kokeilen jotain uutta. Se toimii kahvissa, jogurtissa ja sitä on jopa helppo levittää leivän päälle. Mahdollisuudet ovat rajattomat!

Teen smoothieita aika usein, sekä juomana että paksumpana smoothiekulhona, ja siihen se sopii mainiosti. Oloni tuntuu hyvältä, kun on syönyt aamupalan, joka on täynnä ravintoaineita, kuituja ja vitamiineja, ja tekee jotain myös iholle".

Matcha Smoothie Bowl

  • 1 pakkaus The Solution -kollageenia
  • 2 teelusikallista matcha-jauhetta
  • 2 kypsää banaania (parhaita pakastettuna)
  • 100 ml kookosmaitoa
  • 1 tl chia-siemeniä

Koristeeksi:

  • granolaa
  • pähkinöitä
  • siemeniä
  • tuoreita hedelmiä
  • hunajaa

Sekoita kaikki ainekset tasaiseksi ja paksuksi. Kaada kulhoon ja koristele haluamallasi tavalla!