Skin_glow_menu_stamp_1140x600.jpg

Ihoystävällinen arkimenu

Oletkin ehkä pistänyt merkille, että me Oslo Skin Labilla puhumme usein ruokavalion merkityksestä iholle, mutta tiedostamme myös miten haastavaa voi olla suunnitella terveelliset ateriat koko viikolle kiireisen arjen keskellä. Tätä taakkaa helpottaaksemme kokosimme listan herkullisista arkiruoista, joita myös ihosi rakastaa.

MAANANTAI:

Aamiainen: Chiamarjahillo jogurtilla
Chia-siemenet sisältävät runsaasti kuituja sekä antioksidantteja, jotka suojaavat vapailta radikaaleilta ja oksidatiiviselta stressiltä.

Lounas: Kaksi täytettyä kokoviljaleipää- toinen avokadolla ja seesaminsiemenillä ja toinen tonnikala täytteellä. Lisukkeeksi salaatti kirsikkatomaateista ja avokadoista viinietikkakastikkeella.
Avokado sisältää paljon iholle ravitsevia C-, E- ja K-vitamiineja.
Tonnikala taas sisältää tärkeää D-vitamiinia.

Illallinen: Kukkakaalikeitto
Kukkakaali on pullollaan C-vitamiinia.

TIISTAI:

Aamiainen: Kaurapuuro chiamarjahillolla

Lounas: Eilisen kukkakaalikeiton loput ja täytetty leipä paistetulla halloumilla, tomaatilla ja pestolla.
Kukkakaalikeitosta saat hyvin tarvitsemiasi kasviksia, kun taas paistettu halloumi pitää hyvin nälän poissa.

Illallinen: Täytetyt paprikat Välimeren tapaan
Paprikat sisältävät paljon antioksidantteja sekä C-vitamiinia.

KESKIVIIKKO:

Aamiainen: Paahdettu leipä munakokkelilla, lisukkeeksi marjoja
Tämä aamiainen pitää sinut pitkään kylläisenä, sillä se tarjoaa sekä proteiinia että hiilihydraatteja yhdistettynä antioksidanttipitoisiin marjoihin.

Lounas: Täytetty pita eilisen ylijäämistä

Illallinen: Pinaatti-tagliatelle suosimallasi kastikkeella, kananrintaa ja lisukkeeksi sesongin vihanneksia (ripottele päälle rouhittua manteleita tuomaan rapeutta)
Pinaatti on loistava E-vitamiinin lähde. Keväällä ja kesällä kannattaa suosia parsaa, joka hellii suolistoasi ja täten näkyy myös ihollasi.

TORSTAI:

Aamiainen: Leipä munakokkelilla sekä maustamaton jugurtti pähkinöillä ja hunajalla

Lounas: Nopea pasta viime illan ylijäämistä + lisukesalaatti

Illallinen: Pokebowl lohesta

PERJANTAI:

Aamiainen: aamiaispuuro

Lounas: Kaksi täytettyä kokoviljaleipää- toinen avokadolla ja seesaminsiemenillä, toinen hummuksella sekä paistetuilla balsamico-sienillä. Lisukkeeksi vihreä salaatti.

Illallien: On perjantai – aika hullutella! Valmista mitä tahansa, mistä sinä ja perheesi/seurueesi nautitte <3 

33781.jpg