RS444_OSL_Cecilie-Nordstrom_0221_1925_W-Article_1140x600.jpg

Haastattelu Oslo Skin Labin oman Cecilie Nordstrømin kanssa

Cecilie Nordstrøm on Oslo Skin Labin perustaja ja CMO. Toimistossa hänet tunnetaan luovana markkinoijana ja kannustavana johtajana. Juttelimme hänen urastaan ja taustastaan terveys- ja kauneuslisäravinteiden parissa, miten hänen kokemuksensa alalta vaikuttaa hänen elämäntyyliinsä ja mitä hän oppinut vuosien varrella.

Kuinka käytät ravitsemustietoasi hoitaaksesi ihoa sisältäpäin? Miten tämä näkyy omassa ruokavaliossasi?

Olen työskennellyt vuosien ajan ravintolisien ja vitamiinien parissa, ja oppinut kuinka paljon valitsemamme ruokavalio vaikuttaa terveyteemme. Kun ruokavalioon sisällytetään riittävästi vitamiineja ja kivennäisaineita ja samalla ravintoköyhiä ruokia vähennetään, sillä voi olla yllättävän suuri vaikutus, joka näkyy myös ulospäin - ei ole epäilystäkään siitä, etteikö tämä heijastuisi ihoon asti. Kun aloin itse ikääntyä, toivoin löytäväni ainesosan, jolla voisi olla positiivinen vaikutus ihon ikääntymisen merkkeihin. Tämä oli vain henkilökohtainen toive. Halusin välttää ryppyjä ja juonteita, jotka saavat minut näyttämään vanhemmalta ja väsyneeltä, mahdollisimman pitkään.

The Solutionissa käytettyjen kollageenipeptidien tutkimus on vaikuttava. Ei ole epäilystäkään siitä, että säännöllinen käyttö tuo tuloksia. Lisäksi pyrin syömään elintarvikkeita, jotka sisältävät muita iholle ja terveydelle hyödyllisiä vitamiineja ja kivennäisaineita. Käytännössä ajatus on, että joka aterialla pyrin hyödyntämään mahdollisimman paljon hedelmiä, marjoja, vihanneksia ja terveellisiä rasvahappoja. Ruokavalion täydentäminen ravintolisällä on hyvä idea, silloin kun sinulla on esim. allergioita tai muita rajoituksia tai mieltymuksiä, tai olet vain kiireinen etkä ehdi panostaa aterioihisi tai niiden suunnitteluun sillä tuloksella että osa tärkeistä ravintoaineista jää saamatta.

3-5 suosikkiainestasi ruoanlaitossa?

Kun teen aterioita itselleni, ajattelen helposti lisäravinnetaustani kautta: Missä elintarvikkeissa on nämä tarvitsemani ravintoaineet? Kuinka voin rakentaa lautasen, joka on täynnä vitamiineja ja omega-happoja, jotka ovat myös tasapainossa makroravinteiden suhteen? Ja sitten rakennan lautasen näiden ajatusten ympärille.

Pyrin myös yhä enemmän saamaan proteiinini kasviperäisistä lähteistä kuin esimerkiksi punaisesta lihasta.

Siemeniä ja pähkinöitä löydät suosikkiaterioistani– niitä voi ripotella salaatteihin ja keittoihin, kuin myös pastoihin ja vuokaruokiin, ne toimivat myös aamupuurossa tai jogurtissa, periaatteessa melkein missä vaan!

Mitä ravintoon liittyviä vaikutuksia näet omalla ihollasi selkeimmin?

Näen tietysti The Solutionin käytön vaikutukset niin kauan kuin sitä olen käyttänyt – muun muassa ihoni palautuu nopeammin! Ennen minulla saattoi olla tyynynjälkiä poskillani lounasaikaan asti, mutta nyt ne ovat yleensä poissa jo aamiaisella (onneksi!).

Mitä tulee ravitsemukseen ja ulkonäköön, mielestäni väärän ravinnon negatiiviset vaikutukset on aina helpompi huomata kuin päinvastoin. Viikko huonoa unta ja epätasapainoista syömistä voi näkyä selvästi elottomana ja kuivana ihona, mutta viikko joka sisältää riittävästi liikuntaa, unta ja runsaasti kasviksia voi saada minut tuntemaan oloni säteileväksi. Kun kiinnität huomiota, voit huomata ravitsemuksen ja elämäntapojen vaikutukset itsekin.

Oletko törmännyt urallasi sukupuoleen liittyviin esteisiin olet naisjohtajana?

Tämän aiheen alla on niin monia asioita, joita käsitellä. Olen todella onnekas saadessani asua maassa, jossa naisten oikeudet ja tasa-arvo ovat paremmat kuin muualla, joten jätän tämän ihmisille, joilla on sopivammat lähtökohdat avata tätä aihetta.

Mutta naisena otan kantaa tässä roolissa usein vastaan tulevaan ongelmaan: naisen on mahdoton tehdä valintoja puhtaasti hyvinvointinsa ja ulkonäkönsä vuoksi ilman, että muut kokevat, että heillä on oikeus kritisoida häntä. Olen usein huomannut, että me emme saa välittää liikaa ulkonäöstämme, mutta samaan aikaan emme myöskään saa olla vain välittämättä.

Sarah Jessica Parker sanoi sen niin hyvin Voguen haastattelussa viime syksynä (lue se täältä): "Jokaisella on jotain sanottavaa. ’Hänellä on liikaa ryppyjä, hänellä ei ole tarpeeksi.’ Tuntuu melkein siltä, etteivät ihmiset halua meidän olevan täysin sinut sen kanssa, mitä olemme... riippumatta siitä, päätämmekö ikääntyä luonnollisesti... vai teemmekö jotain, jos se saa meidät tuntemaan olomme paremmaksi. Valitettavasti tämä on totta alallamme joka päivä.”

Neuvosi (tuleville) naisjohtajille?

Paras neuvoni on, että mikä tahansa unelmasi on, usko siihen. Se, mikä minua auttoi eteenpäin rooliin, jossa nyt olen, yrityksessä, josta olen niin ylpeä, oli usko itseeni ja projektiini. Tietenkin olennaista on ollut myös taitavien ihmisten löytäminen ympärilleni; heiltä olen voinut saada neuvoja unelmani toteuttamiseen. Älä aliarvioi toisten voimaa – niin hyvässä kuin pahassakin, mutta älä myöskään aliarvioi omaa voimaasi, sillä useammin sinä itse luot suurimmat esteet unelmiesi toteutumiselle.

Sanoisin myös, että itsestäsi huolehtiminen on tärkeämpää kuin tiedätkään. Kun unelmasi alkaa viedä kaikki tuntisi, saat liian vähän unta ja sinulla on keskittymisvaikeuksia, toimiminen on vaikeaa. Jos olosi on huono, kokoushuoneessa on vaikea "voittaa". Olen hyötynyt monin tavoin kaikista opeista, joita olen saanut työskennellessäni lisäravinteiden ja terveyden parissa, esimerkiksi kuinka todella pidän itsestäni huolta - mikä on puolestaan johtanut muihin oppeihin ja onnistumisiin. Se on luonut hyvän pohjan kestämään niitä ponnisteluja, joita on vaadittu Oslo Skin Labin tarinaa rakentaessa.

Cecilien ihonhoitorutiini:

Aamu

Huuhtelen kasvoni kylmällä vedellä ja ihoystävällisellä saippualla. Käytän Cliniquen puhdistusainetta.

Käytän iholleni ja ikääni sekä vuodenaikaan sopivaa seerumia ja päivävoidetta. Rakastan La Merin tuotteita.

Viimeistelen aina SPF:llä (ympäri vuoden!). Tyypillisesti käytän SPF 15:sta varustettua Dermalogican primeria, mikä riittää hyvin syksyn ja talven läpi Norjassa.

Tämän jälkeen suuntaan keittiöön marjoja ja kollageenia sisältävälle smoothielle.

Ilta:

Poistan meikin siihen tarkoitetulla tuotteella. Käytän Cliniquen puhdistusvettä.

Puhdistan ihoni (lisäksi käytän kuorinta-ainetta kerran tai kahdesti kuukaudessa). Dermalogicalla on hellävarainen kuorinta, joka on hyvä ikäiselleni.

Levitän kosteuttavan yövoiteen. Käytän retinolia sisältävää voidetta talvikuukausina.

Joskus viimeistelen rutiinini yönaamiolla - yleensä kerran viikossa. Filorga-merkiltä löytyy suosikkini